Köpvillkor

Betaningsvillkor

För att vi ska kunna göra en ansökan till skatteverket. Är du skyldig Som köpare blir du betalningsskyldig för icke godkänt belopp i det fall skatteverket avslår din begäran. Ni betalar efterskott med betalningsvillkor på 10 dagar. Vi har även Swish 123 680 895

BETALNINGSVILLKOR vi mejlar faktura i form av PDF-fil efter utfört uppdrag Betalning skall ske till EMF Städföretag bankgiro-nr 5361-4095 eller via Swish till 1 236 850 895 och Engånguppdrag betalas samma dag dom uppdraget är färdigt .
Vid betalning skall OCR-numret anges som referens.

Vid betalning efter förfallodatum debiteras dröjsmålsränta enligt räntelagen och förseningsavgift på 60kr. En aviavgift på 50kr tillkommer vid pappersfaktura, ingen aviavgift till- kommer om fakturering sker via e-post eller Kivra.

Framkörningsavgift?

Framkörningsavgift* 0 kr upp till 1.5mil.
Avstånd räknas från Herrljunga .*EJ giltigt för RUT

Avbokning sker senast 3 dagar innan städningen skall utföras. Vid senare avbokning utgår full kostnad.

Vid avbokning när städaren är på plats debiteras hela priset. Notera att denna kostnad inte är giltig för RUT-avdrag. Dessa regler har vi för att kunna täcka vår personals löner då det är svårt att kunna erbjuda en ny städning med kortare varsel.
Låga priser

Vi är övertygade om att vi har marknadens bästa priser! Hittar ni städ billigare någon annanstans så matchar vi det.

Det viktigaste för oss är att du som kund är nöjd. Därför har vi en generös Nöjd kund-garanti på alla våra tjänster. Om du av någon anledning inte tycker att vi har utfört tjänsten så som vi har kommit överens om så ser vi till att åtgärda det snarast möjligt.

Du som kund är hjärtat i allt vi gör och vi gör allt för att ge bästa service i alla lägen. Men om olyckan är framme eller om vi gjort något fel kan du enkelt kontakta oss så åtgärdar vi det du inte är nöjd med, snabbt och enkelt.

NYCKELHANTERING

A) Engångsuppdrag (flytt/storstäd- ning, fönsterputs eller motsvarande). Beställaren ansva- rar för att tillsammans med EMF Städföretag besluta hur nyckelhantering samt låsning vid avslutat projekt skall ge- nomföras. EMF Städföretag tar fullt ansvar för nycklar då nyckelkvittens finns. Återlämnande av nycklar sker endast till den person som har beställt våra tjänst och återlämnas till tillsammans med signerad kvittens som bekräftar att kund har fått nycklarna tillbaka.

SÄKERHETSPOLICY

Det är av stor vikt för oss att du skall känna dig trygg i att våra anställda finns på plats i ditt hem, det är ett förtroende som vi tar på stort allvar. Vi har beprövade säkerhetsrutiner på plats för att hantera bland annat nycklar, dörr- och larmkoder. Vi genomför kontroller dagligen på samtliga anläggningar för att se till att alla rutiner följs och att kunden är nöjd med bemötandet.
Du ska känna dig trygg med att släppa in oss i ditt hem och lita på att vi respekterar dina önskemål och din integritet. Vi skriver sekretessavtal med våra medarbetare och gör utdrag ur belastningsregister. Alla anställda utbildas både praktiskt och teoretiskt.

Ansvarsförsäkring

Skulle olyckan vara framme täcker vår ansvarsförsäkring alla eventuella skador och kostnader
Vad händer om jag behöver avboka mitt planerade städning?
Vid regelbunden hemstädning kan man boka av fram till 17:00 dagen innan (helgfri vardag), helt kostnadsfritt. Vid avbokningar efter denna tid debiteras halva kostnaden.

Flyttstädning/Storstädning:

Kontakta oss via hemsidan eller ring kundsupport om du är missnöjd.
1. Vi tar emot din förfrågan, hittar en lösning och åtgärdar så snabbt som möjligt.
2. Tänk på att du måste reklamera tjänsten inom tre arbetsdagar efter servicetillfället.
3. Avbokning sker genom att du kontaktar oss via telefon eller mail 24 timmar innan städtjänsten. Om avbokning inte görs 24 timmar innan städtillfället kommer hela kostnaden för städtjänsten att debiteras.

Har ni nöjd-kundgaranti?
Vi vill alltid ha nöjda och glada kunder. Därför erbjuder vi dig alltid 3 dagars nöjd kundgaranti oavsett tjänst! Det innebär att vi ALLTID åtgärda det ni inte är nöjd med.

Vad händer om jag har synpunkter på städningen?

Vår målsättning är att ALLTID ha nöjda kunder och uppskattar att ni återkopplar till oss om ni förmodan skulle ha synpunkter på er städning. Då kommer vi och åtgärdar det ni inte är nöjda med.

Vad händer om något går sönder när ni städar hos mig?

Vi har ansvarsförsäkring hos Svea försäkringskassan som täcker eventuella skador orsakade av oss. Ni anmäler det till oss via Telefon: 073-726 71 74
Email: [email protected] eller

Min bostad är mycket smutsig, kostar det extra?

Vid hårdsmutsad bostad kommer städningen inte utföras till det avtalade priset vilket förutsätter en normal smutsig bostad. Är bostaden hårt smutsad kommer kunden att meddelas om ett extra tillägg innan storstädningen påbörjas. Godkänner kunden ej tillägget, kommer städningen att ställas in.

Kan ni ta bort fläckar och märken på väggarna?

Vi dammtorkar väggar enligt de generella moment som ingår i storstädningen. Det betyder att vi inte har möjlighet att ta bort fläckar eller märken som inte går bort med en dammtrasa.

Hur gör vi med nyckelhanteringen inför städningen?

Du kan välja att möta upp vår personal på plats vid angiven tid.

Vi utför hemstädning, storstädning, kontorsstädning, flyttstädning och fönsterputsning i Herrljunga, Vårgårda ,Falköping, Floby, Alingsås, Borås, och andra städer. vi för närvarande hemstädning, storstädning, flyttstädning Företags städföretag och M.M